RSS

pilaf sarbesc

04 Jul

Mi-aduc aminte cu placere de zilele calde de vara in care bunica ne facea pilaf sarbesc (n-am nicio idee de ce se cheama asa). E un fel de mancare destul de usor de facut, foarte gustos si este tocmai bun intr-o zi caniculara, cand carnea iese din discutie. Noi l-am mancat alaturi de o salata de rosii proaspat culese din gradina si a fost fooooarte bun :)

PRET: 15 lei

INGREDIENTE:
– 250 gr. orez (am folosit prefiert de la Sanovita)
– 200 gr. dovlecei
– 200 gr. morcovi
– 200 gr. ardei gras
– 200 gr. ceapa
– 200 gr. rosii
– 1 legatura de marar
– cateva boabe de piper
– sare dupa gust
– 11 linguri de ulei
– 1 l. apa (sau supa de legume, daca aveti la indemana

MOD DE PREPARARE:
– am curatat legumele, le-am spalat si apoi le-am taiat dupa cum urmeaza: ceapa – marunt de tot; morcovii – rondele; dovleceii – cubulete; ardeii – fasii; rosiile – cubulete (dupa ce le-am inlaturat pielita)
– am incins uleiul; am rumenit ceapa, morcovul si ardeiul; am adaugat orezul, bobabele de piper si apa si am lasat la fiert, la foc mic; dovleceii si rosiile se fac destul de repede, asa ca pe ele le-am adaugat in orez abia dupa 30 de minute
– am mai lasat pilaful pe foc inca vreo 15 minute (amestecand din cand in cand, sa nu se prinda), am potrivit de sare, am adaugat si mararul (tocat marunt) si gata!

 
Leave a comment

Posted by on July 4, 2012 in lacto-vegetarian, orez

 

Tags:

Leave a Reply

 
