RSS

briose cu cacao

30 Nov

In primul rand: la multi ani de Sfantul Andrei! Si pentru ca este o zi speciala, m-am gandit ca ar trebui serbata cu niste briose pufoase🙂. Aseara am incercat pentru prima data reteta, folosind ca sursa de inspiratie un blog culinar pe care-l citesc cu placere.

PRET: 35 de lei

INGREDIENTE*:
– 400 g. de faina
– 100 g. cacao
– 2 plicuri praf de copt
– 300 g. de zahar
– 8 oua
– 400 g. de unt
– 300 ml. de lapte
– 2 fiole cu esenta de rom
– un praf de sare

MOD DE PREPARARE:
– se pun pun formele de hartie in tava pentru briose
– se taie untul cubulete si se pune la topit la foc mic
– se cerne faina, pragul de cacao si praful de copt; se amesteca pana se omogenizeaza
– separat, se bat ouale (eu am folosit mixerul) cu zaharul si un praf de sare (cam 5 minute); se adauga untul topit, se mai amesteca inca 2-3 minute, apoi se adauga laptele si esenta de rom si se mai amesteca inca 2-3 minute
– se toarna compozitia umeda peste ingredientele uscate; se amesteca pana se omogenizeaza; rezulta o compozitie destul de fluida, pe care eu am turnat-o in formele de briose cu ajutorul unui ibric
– compozitia creste in cuptor, deci, nu am umplut foarte tare formele (am lasat cam o jumatate de centimetru)
– se coc briosele in cuptorul preincalzit, la foc potrivit, timp de 30 de minute

* pentru 36 de briose

 
4 Comments

Posted by on November 30, 2011 in briose

 

Tags: ,

4 responses to “briose cu cacao

  1. Olguta

    November 30, 2011 at 13:07

    Suuuper!!! Arata foarte bine!

     
    • ioana

      November 30, 2011 at 17:40

      multumesc! chiar am fost incantata de cum au iesit. recunosc ca eram un pic ingrijorata cand am vazut cat de moale este aluatul…

       
  2. corina

    November 30, 2011 at 17:13

    de unde ai luat formele alea de hartie? eu nu gasesc!

     
    • ioana

      November 30, 2011 at 17:45

      eu le-am gasit in dragonul rosu (m-am dus acolo special pentru ele, la indrumarea unor amici). este un stand in pavilionul 8, pe primul sir de tarabe care este paralel cu usile de la intrare. am inteles ca se gasesc si la ikea, dar ca acolo ar fi cam scumpe. astea de la dragonul rosu au costat cam 20 de lei si sunt peste 1.000 de hartioare. tot de acolo mi-am cumparat si tava pentru briose, in care asez formele de hartie. pe asta am dat 10 sau 12 lei, nu mai stiu sigur, dar consider ca am facut o “investitie” tare buna!

       

Leave a Reply

 
