RSS

tarte tatin (de post)

03 Dec

In mod firesc, astazi ar fi fost randul mujdeiului. Dar astazi este ziua lui M. (La multi ani!), asa ca amanam putin mujdeiul in favoarea prajiturii pe care am facut-o pentru M. Initial ma gandisem sa fac un tort de mere, care ii place mult, dar din cauza ca tine post, m-am adaptat situatiei. Prin urmare, a rezultat ceea ce francezii numesc “tarte tatin”, in varianta de post:

PRET: 15 lei

INGREDIENTE:
– 11 mere mici (numarul variaza in functie de dimensiunea tavii si a merelor)
– margarina si zahar pentru tapetat tava
– margarina, zahar, scortisoara pentru mere
– aluat de foietaj (al meu a fost Bella)

MOD DE PREPARARE
– pentru partea cu merele, se urmeaza aceleasi etape ca in cazul tortului de mere
– inainte de a tapeta cratita, am asezat-o cu fundul in sus pe o coala de hartie si i-am desenat conturul, pe care l-am decupat apoi, si l-am folosit pe post de sablon pentru a taia aluatul de foietaj la dimensiune
– buuun… dupa ce merele au stat in cuptor cam 30 de minute, se scoate cratita si se asaza peste mere foietajul decupat pe dimensiunea cratitii; apoi, cu multa grija la cratita fierbinte, incercam sa bagam marginile aluatului in interior, sa “inveleasca” merele
– se introduce cratita la cuptor pentru inca 30 de minute
– se scoate si se urmeaza procedurile de rasturnare ca si in cazul tortului de mere mai sus mentionat

SERVIRE
– inainte de a-l servi, tortul poate fi ornat cu frisca (hu-la-la, ca sa fie de post) – mie imi place mai mult varianta fara frisca

 
Leave a comment

Posted by on December 3, 2011 in de post, foietaj, tort

 

Tags: , ,

Leave a Reply

 
