RSS

maioneza

27 Dec

Ramasesem datoare cu reteta de maioneza, pe care am folosit-o cand am facut salata de andive. In principiu, maioneza nu este deloc greu de facut. Singurul lucru la care trebuie acordata atentie este sensul in care amesteci in maioneza: trebuie amestecat intr-un singur sens, altfel se taie. In cazul in care s-a taiat, tot ce trebuie sa faci este sa adaugi putina apa minerala (cam 2-3 linguri). Easy! Maine va zic la ce-am folosit eu maioneza zilele acestea🙂

PRET: 10 lei

INGREDIENTE*:
– 2 galbenusuri
– 2 lingurite de mustar
– zeama de la o jumatate de lamaie**
– 1 l. de ulei
– sare

MOD DE PREPARARE:
– se amesteca galbenusul cu mustarul si sarea; incepem sa adaugam uleiul putin cate putin, avand grija sa nu amestecam de cat intr-un singur sens; spre sfarsit, se adauga zeama de lamaie, dupa gust

* maioneza se poate pastra in frigider, intr-un borcan cu capac, cam 10 zile de cand ai facut-o; daca stii ca nu vei folosi asa multa maioneza in perioada urmatoare, poti face si o cantitate mai mica; de exemplu eu am folosit  aceleasi cantitati de oua si mustar, dar am adaugat doar 250 de ml. de ulei
**depinde la ce urmeaza sa folosim maioneza; de exemplu la salata de vinete nu folosesc maioneza cu lamaie, dar la salata de andive folosesc maioneza cu lamaie

 
6 Comments

Posted by on December 27, 2011 in lacto-vegetarian, maioneza

 

Tags: ,

6 responses to “maioneza

Leave a Reply

 
