RSS

new york cheesecake

01 Jan

 La multi ani! Sa fiti sanatosi, norocosi, sa cititi si sa gatiti cat mai multe retete nesofisticate! Azi v-am pregatit un desert regal. Si zic regal pentru ca am folosit o reteta din Cartea regala de bucate. Nu este tocmai un desert pe care sa-l fac in fiecare zi deoarece este destul de costisitor, dar este atat de gustos, incat l-as manca la fiecare masa. Chiar pot sa zic ca a urcat instant in topul 3 al preferatelor mele. Nu se face greu si… arata foarte bine, fara eforturi prea mari🙂 (De data asta chiar mi-a parut rau ca nu am reusit sa fac o poza prea grozava)

PRET: 70 de lei*

INGREDIENTE:
Blatul:
– 300 g. biscuiti digestivi
– 50 g. zahar
– 95 g. unt
– 1 lingurita de scortisoara

Umplutura:
— 1 plic de gelatina
— 450 g. branza Philadelphia
— 150 g. zahar
— 200 g. smantana (am folosit 15% de la Napolact)
— 200 g. smantana pentru frisca (am folosit La Dorna – cutia albastra)

Topping:
— 200 g zmeura (am folosit congelata)
— 2 linguri de apa
— 100 g. zahar

MOD DE PREPARARE:
– am topit untul; am sfaramat biscuiti in robot, am adaugat zaharul, untul si scortisoara; am amestecat pana ce ingredientele s-au omogenizat si au devenit ca o pasta
– am tapetat o cratita cu diametrul de 25 de cm cu folie de aluminiu; am asezat blatul de biscuiti pe folie si am nivelat cu fundul unui pahar; am pus cratita in frigider (dupa ce am acoperit-o)
– am pregatit gelatina conform instructiunilor de pe plic; am amestecat branza cu mixerul pana a devenit o crema moale; am adaugat gelatina racita si am amestecat pana s-a omogenizat compozitia; am adaugat zaharul si am continuat sa amestec pana a rezultat o compozitie pufoasa
– am batut smantana pentru frisca pana s-a intarit; am adaugat si smantana simpla; am amestecat pana s-a omogenizat compozitia; am adaugat compozitia de smantana peste compozitia de branza si am amestecat bine, pana la omogenizare
– am scos cratita cu blatul de biscuiti din frigider; am turnat peste blat compozitia de branza cu smantana; am nivelat, am acoperit, am dat la frigider
– pentru topping am pus pe foc mediu, intr-o tigaie antiaderenta: 70 de g. de zmeura, cu zahar si 2 linguri de apa; se fierbe pana se ingroasa compozitia si se transforma intr-un sirop mai inchegat (eu am tinut pe foc cam 15 minute); am luat de pe foc si am strecurat siropul; cand a ajuns la temperatura camerei, am adaugat restul de zmeura si am lasat toppingul la rece

SERVIRE:
– cheescake-ul trebuie sa stea la frigider cel putin 4 ore inainte de servire (eu l-am tinut vreo 12); am scos prajitura din cratita, am asezat-o cu fundul in sus pe o farfurie, am indepartat folia de aluminiu de pe fund si apoi (prin rasturnare) am asezat prajitura pe platoul pe care urma s-o servesc; am turnat deasupra toppingul de zmeura
– inainte de a taia prajitura, am trecut lama cutitului prin apa fierbinte

* raman: 800 g. frisca, 100 g. unt, 700 g. zahar

 
2 Comments

Posted by on January 1, 2012 in tort

 

Tags: , , ,

2 responses to “new york cheesecake

  1. Mihaila Lucia

    January 2, 2012 at 19:50

    Arata bine si sunt convinsa ca e si ffff.buna!

     
    • ioana

      January 2, 2012 at 21:21

      este suuuuperrrr buna! abia astept sa mai fac, dar din pacate, este cam scumpa😦

       

Leave a Reply

 
