RSS

tort diplomat

07 Jan

 La multi ani tuturor Ioanelor si Ionilor! Special pentru aceasta ocazie am facut un tort diplomat, care – culmea! – a iesit nu numai gustos, dar si aratos (yuppy). Reteta nu-i chiar nesofisticata dar nici prea complicata nu e🙂 Iata mai jos cum s-au petrecut lucrurile:

PRET: 50 de lei

INGREDIENTE:
– 250 g. zahar tos
– 300 ml. lapte
– 6 oua
– 1 kg. frisca (am folosit smantana pentru frisca La Dorna)
– 350 g. zahar pudra
– 30 g. gelatina (am folosit 3 pachete de foi de gelatina de la Dr. Oetker)
– 1 conserva de compot de ananas
– piscoturi si kiwi pentru ornat
– 150 ml. apa rece
– 1 fiola de esenta de vanilie

MOD DE PREPARARE:
– am pus gelatina la dizolvat intr-o farfurie, cu 150 ml. de apa rece, am lasat-o cam 5 minute, timp in care am separat galbenusurile de albusuri
– am desfacut compotul de ananas si am pus fructele la scurs; am pastrat si siropul
– am amestecat galbenusurile cu zaharul tos; am adaugat laptele; am pus compozitia la bain-marie, amestecand continuu; dupa 5 minute, am adaugat si gelatina in compozitite si esenta de vanilie; am tinut pe foc pana ce compozitia a inceput sa se ingroase; ATENTIE! NU TREBUIE SA FIARBA!
– am batut frisca, am adaugat zaharul pudra (pentru ca smantana pentru frisca La Dorna nu este dulce)
– separat, am batut albusurile spuma tare, cu un praf de sare; apoi am incorporat albusurile in frisca si am adaugat si compozitia cu gelatina si galbenusuri
– am taiat marunt ananasul si l-am adaugat la compozitia de frisa, ou si gelatina
– am pus folie alimentara int doua craticioare; am taiat piscoturile pe jumatate; am inmuiat piscoturile in siropul de ananas si le-am aranjat in picioare, sprijinite de peretii craticioarelor
– am curatat kiwi-ul si l-am taiat rondele subtiri; am asezat feliile de fructe pe fundul craticioarelor
– am pus compozitia cu frisca si gelatina in forme; am acoperit formele cu folie alimentara
– tortul trebuie sa stea in frigider cel putin 4 ore inainte de servire; de fiecare data, eu il tin cam 12 ore

 
3 Comments

Posted by on January 7, 2012 in tort

 

Tags: ,

3 responses to “tort diplomat

  1. criss

    January 18, 2012 at 12:32

    suna tare delicios :p tortul !

     
    • ioana

      January 18, 2012 at 14:22

      🙂 vei afla ce gust are cand ne vedem

       

Leave a Reply

 
