RSS

budinca de cartofi cu carne

11 Jan

Cartofi, carne de porc si muraturi… Ce altceva poate fi mai potrivit pentru o zi friguroasa de ianuarie? Eu am imbinat primele doua ingrediente intr-o budinca rumenita si le-am servit cu muraturi! A fost atat de bun, ca toata lumea a cerut a doua portie🙂 In plus, retea este simpla, iar realizarea ei nu presupune eforturi prea mari! (acesta esta inca unul dintre cazurile in care va rog sa nu va ghidati dupa poza si sa va amintiti ca mancarea facuta de mine este mult mai gustoasa decat pare in imagini)

PRET: 27 de lei

INGREDIENTE:
– 1 kg. de carne tocata de porc
– 15 cartofi (cam 1,5 kg.)
– 3 cepe
– 1 lingurita de cimbru
– 5 linguri de ulei
– 1 portie de sos-de-rosii-bun-la-toate

MOD DE PREPARARE:
– am spalat cartofii si i-am pus la fiert cu tot cu coaja; i-am lasat la foc mic 30 de minute din momentul in care a inceput sa fiarba apa; nu e problema daca raman un pic tari, deoarece ii si coacem apoi
– cata vreme au fiert cartofii, am preparat sosul-de-rosii-bun-la-toate asa cum v-am explicat aici
– in paralel, m-am ocupat si de carne: am curatat si am spalat ceapa, apoi am tocat-o marunt
– am luat o tigaie mai mare, am incins uleiul si apoi am pus ceapa la calit; dupa 5 minute, am adaugat si carnea tocata si am mai lasat pe foc (amestecand din cand in cand) inca vreo 10 minute; apoi am adaugat si cimbrul si am mai lasat compozitia sa se perpeleasca inca 5 minute
– intre timp, au fiert cartofii, asa ca i-am luat la o parte de pe foc, am scurs apa si i-am lasat vreo 10 minute sa se racoreasca, apoi i-am curatat de coaja si i-am taiat rondele cu grosime de jumatate de centimetru
– pasul urmator a fost sa fac focul la cuptor; apoi am luat un vas termorezitent (in cazul meu, o tava ovala de jena) si l-am uns cu putin ulei
– este lesne de ghicit ce a urmat: m-am apucat sa pun un strat de cartofi in tava; acestia au fost urmati de un strat de carne, iar peste ei a venit un strat de sos-de-rosii-bun-la-toate; am continuat in felul acesta pana s-au terminat ingredientele, avand grija ca penultimul strat sa fie de cartofi, iar ultimul, de sos de rosii
– am pus budinca in cuptor si am lasat-o sa se coaca la foc mediu cam 30 de minute

SERVIRE:
Se serveste cu multa pofta si cu castraveti murati alaturi!

 
2 Comments

Posted by on January 11, 2012 in budinca

 

Tags: ,

2 responses to “budinca de cartofi cu carne

  1. Olguta

    January 11, 2012 at 14:57

    Ce i-ar mai placea lui Laur farfuria aia asa portocalie!!!😀
    Imi place mult ideea, mai ales ca sunt la munca si mananc grisine (!).

     
    • ioana

      January 11, 2012 at 15:00

      te inteleg perfect! cand sunt la serviciu mi-e pofta de 1.000 de feluri de mancare

       

Leave a Reply

 
