RSS

pulpe de pui cu ciuperci

12 Jan

 Stiti ce nu mai gatisem de multa vreme? Ati ghicit: ciuperci! Cum mi-am dat seama ca a trecut mai bine de o luna de cand am mancat ultima data ciuperci, m-am si pus pe treaba. Am facut niste pulpe de pui cu ciuperci, pe care le-am servit alaturi de o salata multicolora. N-a fost prea complicat sa pregatesc mancarea, dar va asigur ca a fost grea asteptarea. Mi-era atat de pofta, incat am facut eforturi mari sa am rabdare sa se coaca minunatia de pui cu ciuperci (abia astept sa-mi iau un cuptor electric!).

PRET: 25 de lei

INGREDIENTE:
– 1 kg. pulpe de pui fara os si fara piele (am cumparat o tavita cu 9 pulpe superioare)
– 500 g. ciuperci champgnon mici
– 9 catei de usturoi
– 9 linguri de ulei de masline
– 1 lingurita de oregano
– 1 legatura de marar
– sare & piper & chilli dupa gust

MOD DE PREPARARE:
– am spalat pulpele de pui si m-am asigurat ca sunt bine curatate de pieliti, grasime, zgarciuri etc; le-am taiat fasii cu latimea de 1,5 cm;
– am facut un sos din: ulei de masline, oregano, sare, piper, chilli si usturoi (pe care l-am curatat si l-am zdrobit); am uns bine toate toate pulpele de pui cu acest sos; am acoperit vasul cu folie alimentara si l-am bagat in frigider
– pasul urmator a fost sa pregatesc ciupercile; am cumparat ciuperci mici, pentru ca intentionam sa le las palarioarele intregi (ca sa arate dragut); am separat coditele de palarii si am taiat partea uscata de la codite (acolo de unde fusese retezata ciuperca atunci cand a fost culeasa); le-am clatit cu apa rece si le-am lasat la scurs; de cand l-am vazut pe Jamie ca nu curata ciupercile de pielea de deasupra, nu le mai curat nici eu🙂
– apoi am facut focul la cuptor si am scos pulpele de pui din frigider
– am luat o tigaie antiaderenta mare, am incins-o si am pus in ea pulpele de pui; le-am rumenit la foc rapid cam 10 minutem tot intorcandu-le pe o parte si pe alta; apoi am adaugat si ciupercile peste ele si le-am lasat sa se imprieteneasca timp de alte 10 minute, amestecand cu grija, ca sa nu zdrobesc ciupercile
– tot ce mi-a mai ramas de facut a fost sa pun puiul si ciupercile intr-un vas termorezistent, pe care l-am bagat in cuptorul preincalzit; am lasat mancarea la foc mediu timp de 1 ora si vreo 20 de minute, pana a scazut bine de tot tot sosul lasat de ciuperci si de pulpele de pui, iar friptura a s-a rumenit frumos (la cat mi-era de pofta, mi s-a parut cea mai lunga asteptare de anul acesta)
– la final, am spalat mararul, apoi l-am tocat fin si l-am presarat deasupra puiului cu ciuperci

SERVIRE:
Am savurat aceasta bunatate cu ciuperci si pui alaturi de o salata in patru culori, pe care am pregatit-o in timp ce asteptam ca puiul sa se coaca. Dar despre asta o sa va povestesc maine.

 
Leave a comment

Posted by on January 12, 2012 in ciuperci, pui

 

Tags: , , , ,

Leave a Reply

 
