RSS

tort cu crema de lamaie – dukan diet

19 Feb

La solicitarea publicului, am facut un pic de research si pentru un tortulet de dieta. Trebuie sa va spun ca rezultatul a fost de-li-cios! Nu-i tocmai o reteta nesofisticata, dar nu trebuie sa va speriati, ca nu vorbim nici de cine stie ce chestii SF. Singura mea dilema (inca nerezolvata) este cea a ornarii tortului… Daca aveti sugestii, abia astept sa le aud!

PRET: 35 de lei

INGREDIENTE:
Blatul:
– 170 gr. branza de vaci degresata (am folosit-o pe cea de 0,1% de la Angst)
– 5 albusuri
– 3 galbenusuri
– 1 plic de praf de copt (de la Dr. Oetker)
– 1 lingura de Gustin (tot de la Dr. Oetker)
– 3 linguri de tarate de ovaz
– 3 linguri de indulcitor praf (marca 365 de la Mega Image)
– 1 fiola de esenta de rom (de la Dr. Oetker)
– 2 lingurite de cacao cu continut redus de grasime (de la Dr. Oetker)

Crema:
— 550 gr. branza de vaci degresata (am folosit-o pe cea de 0,1% de la Angst)
— 3 albusuri
— 5 galbenusuri
— 7 linguri de indulcitor praf (marca 365 de la Mega Image)
— 2 plicuri de gelatina (am folosit-o pe cea granulata de la Dr. Oetker)
— coaja si zeama de la o lamaie
— 1 fiola de esenta de vanilie

MOD DE PREPARARE:
– mai intai, am facut blatul; am inceput prin a face focul la cuptor; apoi am pregatitt doua cratiti cu diametrul de 20 de centimetri; am pus una dintre cratiti cu gura in jos pe o coala de hartie de copt, apoi i-am desenat conturul cu un creion si am decupat un cerc cu diametrul de 20 de centrimetri; am repetat operatiunea, apoi am pus cele 2 cercuri de hartie de copt pe fundul cratitilor
– pasul urmator a fost sa pun intr-un castronel: taratele de grau, amidonul, praful de copt, indulcitorul, cele doua lingurite de cacao, branza, galbenusurile si esenta de rom; am amestecat cu mixerul pana am obtinut o compozitie omogena
– separat, am batut albusurile cu un praf de sare, pana am obtinut o spuma tare; am adaugat aceasta spuma peste compozitia cu cacao si am amestecat (tot cu mixerul) pana am obtinut o compozitie omogena
– am turnat cantitati egale de aluat in cele doua cratiti pe care le tapatasem cu hartie de copt; pentru asta, am folosit un cantar de bucatarie
– am copt cele doua blaturi timp de 40 de minute, la foc mediu, cand au fost gata, le-am scos din forme si le-am lasat sa se raceasca
– inainte de a ma ocupa de prepararea cremei, am luat una dintre cratitile in care am copt blaturile si am tapetat-o cu folie alimentara din plastic; pasul urmator a fost sa pregatesc gelatina conform instructiunilor de pe ambalaj
– am amestecat intr-un vas: branza, coaja de lamaie (rasa pe razatoarea cea mai fina), esenta de vanilie, indulcitorul si galbenusurile; dupa ce am obtinut un amestec omogen, am inceput sa adaug treptat gelatina si am amestecat in continuare, pana s-a incorporat in compozitia cu branza
– separat, am batut albusurile cu un praf de sare, pana am obtinut o spuma tare; am incorporat spuma de albus in compozitia cu gelatina si am tinut-o la bain marie, amestecand continuu, aproape 15 minute
– am pus zeama de lamaie in crema, am amestecat bine, pana s-a omogenizate, iar apoi am lasat crema sa se racoreasca

ASAMBLAREA:
– am pus o foaie de blat in craticioara tapetata cu folie alimentara
– am turnat crema
– am pus cel de-al doilea blat
– am acoperit cu folie alimentara si am tinut la frigider pentru 6 ore, pana s-a intarit gelatina
– am scos folia cu care era acoperita cratia, apoi am rasturnat tortul pe platoul pe care urma sa-l servesc, am desfacut restul de folie alimentara si… gata!

 
18 Comments

Posted by on February 19, 2012 in dukan diet, tort

 

Tags: , ,

18 responses to “tort cu crema de lamaie – dukan diet

  1. Andra

    February 19, 2012 at 12:57

    Ooo da….reteta asta trebuie incercata….te anunt daca mi-a iesit!E greu la regim fara dulce si tortul asta arata minunat si fara prea multe ornamente :))))

     
    • ioana

      February 19, 2012 at 14:28

      Super, abia astept sa-mi zici cum a iesit!

       
      • andra

        March 2, 2012 at 13:05

        Gata!!!L-am facut si e delicios,o nebunie,n-am cuvinte,parca n-as fi la regim,asa ma simt cu tortul asta in fata!!!Doar ca…parca nu mi-a iesit blatul asa inalt,e chiar subtirel,in cuptor era “umflat de-a binelea” dar cand l-am scos,s-a cam lasat😦 e vreun secret?Al tau in poze pare foarte inalt!Oricum ms…si astept cu MARE interes alte dulciuri dukan,ca-s o mare devoratoare de dulciuri!!!!Sa ai o zi frumoasa si o primavara asemenea!!!

         
      • ioana

        March 2, 2012 at 13:18

        Hello! Am repetat tortul zilele trecute si am patit si eu acelasi lucru cu blatul (adica s-a dezumflat cand l-am scos din cuptor). N-am nicio idee de ce a reactionat asa. Sincer, m-am gandit ca poate nu i-a priit trecerea de la temperatura ridicata din cuptor la temperatura mai scazuta din bucatarie. Pe de alta parte, mi se intampla asta si cu cookie-urile cu cacao pe care le fac zilnic si care intr-o zi sunt pufoase, intr-o zi, mai putin pufoase… E un mare mister si pentru mine🙂

         
  2. Koda

    February 19, 2012 at 13:07

    Bai arata foarte bine. Cand primesc si eu :(((?!? Ti bat, vreau vreau VREAU!!!!!!!!!

     
    • ioana

      February 19, 2012 at 14:28

      Te asteptam azi pe la noi la o mica degustare😉

       
  3. 2ochisoridaniela

    February 19, 2012 at 15:22

    wooooowwwwwwwwwwww !!!! ce sa mai spun..salivezzz aici d nebuna! gata caut in frigider si prin dulapior sa vad daca am ce imi trebuie si ma apuc d treaba, trebuie incercat pana la ziua mea sa vad daca imi reuseste!Multumimmm..cu stima o dukanita infocata!!!

     
    • ioana

      February 19, 2012 at 15:27

      Mult succes! Abia astept sa-mi zici cum a iesit🙂

       
  4. Vali

    February 19, 2012 at 16:54

    Vaiiiiiiiii si eu vreau ,ce bine arata o sa il execut si eu si o sa vin cu impresii ,sper sa imi iasa nu m-am prea obisnuit cu indulcitorul si il nimeresc ,eu folosesc stevia………..multumesc pt reteta.

     
    • ioana

      February 19, 2012 at 18:39

      Spor la gatit! Sper sa-ti placa la fel de mult cum ne-a placut noua🙂

       
      • liliana rostami

        February 27, 2013 at 00:31

        ioana , am vazut ca ai facut tortul ! am o nelamurire ! la ingredientele pt blat este vorba de tarte de ovaz sau de grau ?

         
      • nesofisticat

        March 27, 2013 at 15:28

        Buna! Scuze pentru intarzierea cu care raspund. Am folosit tarate de ovaz.

         
  5. Vali

    February 20, 2012 at 10:34

    Scuze ,am vrut sa zic ca nu prea o nimeresc cu indulcitorii…….

     
    • ioana

      February 20, 2012 at 12:36

      😉 m-am prins ce-ai vrut sa zici. si eu am avut problema asta la inceput

       
  6. yyoanaa

    February 25, 2012 at 09:53

    arata super!!!!Daca vreti fetelor,avem un grup pe facebook..dukaneii…puteti intra si voi in grupul nostru daca vreti..sunt fffff multe retete,poze before/after….spor la dieta la toata lumea!!!!

     
    • ioana

      February 25, 2012 at 12:08

      Ma bucur mult ca-ti place cum arata! Astept sa-mi spui cum ti-a iesit😉

       
  7. Corina Bernea

    March 16, 2012 at 11:54

    Mi s-a facut mare pofta cand am vazut tortul si vreau sa-l incerc si eu.
    Aseara ma gandeam daca nu s-ar putea face si tort de morcovi pentru dieta Dukan… tu ce zici?

    Recunosc ca nu sunt in stare sa inventez retete complicate si ma gandeam ca poate ai tu inspiratie🙂

     
    • nesofisticat

      March 16, 2012 at 18:02

      Nu am facut niciodata prajitura cu morcovi (desi am mancat odata undeva si parca a fost buna). O sa aprofundez subiectul si o sa vad cu ce sugestii pot veni. Multumesc de idee!

       

Leave a Reply

 
