RSS

lapte de pasare – dukan diet

26 Feb

Fie ca i se spune lapte de pasare, fie ca i se spune boules de neige, acesta ramane in continuare unul dintre deserturile mele preferate. Zilele trecute am gasit de cumparat cartea de bucate a Sandei Marin (cartea dupa care mi-a gatit bunica toata copilaria) si am decis sa incerc aceasta reteta, adaptand-o, bine-inteles, la regim. Rezultatul a fost la fel de gustos ca pe vremuri, cand imi facea bunica lapte de pasare, dar nu stiu cat de curand voi mai face, deoarece mi s-a parut destul de migalos si recunosc ca mi-am cam pierdut rabdarea pe final. Acum sa nu credeti ca incerc sa va sperii si sa va descurajez: nu este complicat sau dificil, doar ca eu nu am prea multa rabdare sa stau langa aragaz cu lingura in mana intorcand bulgarasi de albus pe-o parte si pe alta si asteptand sa fiarba. So, go for it!

PRET: 18 lei

INGREDIENTE:
– 1 litru de lapte 0,1% grasime (am folosit La Dorna)
– 6 oua
– 13 + 13 lingurite de indulcitor pudra (am folosit marca proprie Mega Image)
– 2 fiole esenta de vanilie
– 1 lingurita de Gustin (de la Dr. Oetker)

MOD DE PREPARARE:
– pentru inceput, am separat albusurile de galbenusuri
– pasul urmator a fost sa pun la fiert laptele, impreuna cu esenta de vanilie
– apoi am batut albusurile spuma tare, incorporand treptat 13 lingurite de indulcitor; am batut albusurile in continuare, pana am obtinut o spuma tare de tot, care nu cadea din castron daca intorceam castronul
– intre timp, a inceput laptele sa fiarba, asa ca m-am folosit de o lingurita si am pus la fiert in lapte guguloaie de albus batut (mi-au incaput cam 4 guguloaie la o tura – ideea e sa nu se atinga intre ele); dupa 1 minut de fiert la foc mic, am intors guguloaiele pe partea cealalta si le-am mai lasat 1 minut la fiert; apoi le-am scos cu ajutorul unei linguri si le-am lasat sa se scurga intr-o sita; am repetat operatiunea pana am terminat spuma de albus
– ultima etapa (si cea mai usoara) a fost prepararea sosului: am amestecat galbenusurile cu cele 13 lingurite de indulcitor ramase si cu lingurita de Gustin intr-o craticioara antiaderenta
– peste ele, am turnat treptat laptele in care au fiert guguloaiele de bezea; am amestecat bine, iar apoi am pus craticioara pe aragaz, la foc mic si am lasat compozitia sa dea in clocot

ASAMBLAREA:
Am pus guguloaiele de bezea fiarta in castronul din care urma sa servesc desertul. Dupa ce s-a racorit sosul, l-am turnat peste guguloaie si am lasat desertul in frigider cateva ore inainte de a-l servi (cu cat este mai rece, cu atat este mai gustos).

 
2 Comments

Posted by on February 26, 2012 in dukan diet, prajituri

 

Tags: , ,

2 responses to “lapte de pasare – dukan diet

  1. Andra

    March 2, 2012 at 20:34

    Gata, am facut si reteta asta…..buuuuuna…..surprinzator de buna :))…..Ms

     
    • ioana

      March 3, 2012 at 11:21

      Super! Ma bucur mult ca n-ai fost dezamagita🙂

       

Leave a Reply

 
