RSS

pasca

16 Apr

Anul acesta am decis sa incerc sa fac pasca. A fost pentru prima data si sincer, vorbind, cred ca si ultima – e mult mai simplu sa o cumperi, sau – si mai bine – sa o mananci pregatita de cineva care chiar se pricepe. Pentru aluat, m-am inspirat de aici, iar umplutura am facut-o urmand in mare parte pasii de aici. Retetea nu e tocmai simpla. Gustul a iesit bun, dar dupa prea mult efort, din punctul meu de vedere…

PRET: 50 de lei

INGREDIENTE:
aluatul
– 3 oua
– 100 gr. zahar
– 600 gr. faina
– 50 gr. drojdie proaspata
– 100 gr. unt
– 200 ml. lapte

umplutura
— 7 oua
— 250 gr. stafide
— 1.500 gr. branza dulce de vaci
— 15 lingurite de indulcitor pudra
— 4 fiole de esenta de vanilie de la Dr. Oetker

MOD DE PREPARARE:
– primul pas a fost sa topesc untul
– al doilea pas a fost sa amestec ouale cu drojdia si un praf de sare
– apoi am pus zaharul si laptele in untul topit si am amestecat bine
– am turnat amestecul de unt si lapte peste amestecul de oua si drojdie si am amestecat pana s-a omogenizat; am inceput sa incorporez si faina, putin cate putin
– am acoperit vasul cu aluat si l-am lasat sa stea la caldura pentru o ora, pana a crescut, dublandu-si volumul
– intre timp, am pregatit umplutura, amestecand bine toate ingredientele
– am facut apoi focul la cuptor si am tapetat o cratita incapatoare cu putin ulei de masline si faina
– am presarat putina faina pe planseta pe care urma sa intind aluatul si apoi am pus pe ea aluatul (care era un pic cam lipicios); am framantat aluatul cu putina faina, pana n-a mai fost lipicios
– am luat doua treimi de aluat si l-am pus pe fundul cratitii; am adaugat cam doua treimi din compozitia cu branza peste aluat
– am impartit aluatul ramas in trei parti egale, pe care le-am modelat intr-un fir; apoi am impletit cele trei fire; am pus acest aluat impletit pe marginea cratitii
– am pus restul de umplutura de branza in mijlocul acestei coronite
– am copt pasca la foc mic pentru aproape 2 ore

 
Leave a comment

Posted by on April 16, 2012 in prajituri

 

Tags: ,

Leave a Reply

 
