RSS

tiramisu

22 Apr

Tiramisu este o prajitura pe care n-am mai facut-o pana astazi. Nu stiu de ce, dar mi se parea ceva prea gustos ca sa fie usor de facut. Totusi, zilele trecute am gustat aceasta prajitura facuta de prietena mea si mi-a placut atat de mult, incat am decis sa incerc si eu. Tot ce pot sa spun este ca tiramisu tocmai a urcat pe locul 1 in topul celor mai simplu de facut torturi si s-a clasat in top 3 in clasamentul deserturilor noastre favorite🙂

PRET: 35 de lei

INGREDIENTE:
– 4 oua (doar galbenusul)
– 100 gr. zahar
– 300 gr. mascarpone
– 1 cuie mica de frisca Hulala (200 ml.)
– 5 lingurite de cacao
– 400 gr. piscoturi
– 50 ml. Alexandrion
– 5 lingurite cafea solubila Nescafe Brasero
– 3 lingurite de esenta de cafea Dr. Oetker

MOD DE PREPARARE:
– am separat albusul de galbenus; am pus zaharul peste galbenusuri si am amestecat cu mixerul la viteza maxima pentru 5 minute
– am incorporat branza in compozitia de ou si am amestecat cu mixerul la viteza mica pana s-a omogenizat
– am batut frisca si am incorporat in ea compozitia de branza cu ou; am amestecat cu o singura, prin miscari de rasturnare, pana am obtinut o compozitie omogena
– am pus coniacul intr-un castronel; am amestecat cu nesul si esenta de cafea; am adaugat 250 ml. de apa fierbinte
– am pus folie alimentara intr-o tava dreptunghiulara adanca; am inmuiat jumatate din piscoturi in siropul de cafea si le-am asezat in tava, unul langa altul
– am pus jumatate din compozitia cu branza peste piscoturi; am pudrat cu 2 lingurite de cacao
– am inmuiat celelalte piscoturi si le-am asezat peste primul strat al prajiturii
– am intins al doilea strat de branza si am pudrat cu restul de cacao

 
2 Comments

Posted by on April 22, 2012 in tort

 

Tags:

2 responses to “tiramisu

  1. MurmicaMupi

    April 21, 2013 at 12:17

    Proiectul “Tiramisu” a fost realizat cu succes (aprilie ’13). Multumesc pentru reteta delicioasa.
    Prin urmare, lansam invitatia: poftiti de gustati!

     
    • nesofisticat

      April 22, 2013 at 11:41

      Imi pare foarte bine ca v-a placut. Vedem noi cum facem cu degustarea🙂

       

Leave a Reply

 
