RSS

tarta cu ceapa si branza feta

24 Apr

Tot in cartea cu retete gata in 30 de minute am descoperit si aceasta reteta de tarta. Cea mai placuta descoperire a fost aluatul de tarta, care este extreeem de usor de facut si foarte, foarte gustos🙂 Totodata si umplutura ne-a surprins in mod placut, iar mancand-o ne-au venit multe alte idei de umpluturi (pe care cred ca o sa le testez in urmatoarea perioada).

PRET: 30 de lei

INGREDIENTE:
– 175 gr. faina + putina faina pentru planseta
– 1 plic praf de copt de la Dr. Oetker
– 150 ml. smantana
– 500 gr. ceapa
– 1 lingura de cimbru
– 3 linguri de ulei de masline
– 85 gr. unt
– 125 gr. ciuperci
– 250 gr. branza feta
– sare & piper
– 2 frunze de ceapa verde pentru ornat
– cateva boabe de fasole uscata

MOD DE PREPARARE:
– am facut focul la cuptor (in reteta zice 220 de grade, dar cuptorul meu nu indica gradele, asa ca am lasat focul aproape de maxim)
– am cernut faina, am adaugat praful de copt, jumatate din cantitatea de smantana si  50 de grame de unt; am amestecat bine ingredientele, pana am obtinut o coca consistenta; am pus putina faina pe planseta si am realizat un blat circular din coca
– conform retetei, blatul ar fi trebuit copt intr-o forma de tort cu marginile detasabile; cum n-am avut la indemana o astfel de tava, am tapetat cu ulei si faina o cratita, apoi am decupat din hartie de copt un cerc de diametrul cratitii si l-am asezat pe fundul cratitii tapetate; am pus aluatul in cratita, aranjand cu grija marginile; am intepat aluatul cu o furculita in mai multe locuri
– am decupat un al doilea cerc de hartie de copt, pe care l-am asezat peste aluat; am pus pe hartie un pumn de boabe de fasole uscata si am dat tava la cuptor
– cat am lasat aluatul sa se coaca, am curatat ceapa si am taiat-o pestisori
– am curatat si ciupercile si le-am taiat felii
– am luat un vas antiaderent, l-am incins, am adaugat uleiul, ceapa si cimbrul si le-am gatit la foc iute, pana cand ceapa s-a inmuiat si a prins o culoare aurie; am adaugat si branza feta, pe care o zdrobisem cu furculita; am amestecat bine, am mai lasat pe foc 1 minut, apoi am stins focul
– am scos aluatul din cuptor, am aruncat boabele de fasole si stratul de hartie pe care au stat si am reintrodus aluatul la cuptor
– separat, in alta tigaie, am topit untul si am rumenit ciupercile; am adaugat smantana, am mai lasat pe foc vreo 2 minute, apoi am stins focul
– am pus compozitia cu ciuperci peste compozitia cu ceapa si am amestecat pana am obtinut o compozitie omogena
– am scos aluatul de tarta din cuptor si l-am asezat pe un platou; am umplut tarta cu compozitia de ceapa, branza si ciuperci
– am taiat frunzele de ceapa in fasii subtiri, cu care am ornat tarta

 
2 Comments

Posted by on April 24, 2012 in lacto-vegetarian, tarta

 

Tags:

2 responses to “tarta cu ceapa si branza feta

Leave a Reply

 
