RSS

mancare de mazare

25 May

Va povesteam ieri ca am facut friganele ca sa le mananc cu mazare. Sa va spun astazi si cum am facut mancarea de mazare… De data aceasta am optat pentru varianta cu sos rosu, deoarece am pus si carne si mi s-a parut mai potrivit sa fac un sos cu rosii. Data viitoare voi face reteta cu sos alb, care este favorita mea. Tot ce trebuie sa va mai spun e ca mancarea de mazare e foarte simplu de facut. Si ca e foarte gustoasa🙂

PRET: 25 de lei

INGREDIENTE:
– 1,4 kg. mazare verde pastai – dupa ce le-am curatat au rezultat 650 gr. boabe
– 600 gr. rosii
– 100 gr. ceapa
– 11 linguri ulei
– 350 gr. pulpa de pui dezosata si fara piele (2 pulpe superioare)
– 1 legatura de marar
– 1 lingura de zahar
– sare dupa gust

MOD DE PREPARARE:
– am curatat mazarea; operatiunea a constat in scoaterea boabelor de mazare din pastai; a fost simplu si nu a durat prea mult; am clatit boabele de mazare si le-am lasat la scurs intr-o strecuratoare
– am pus la fiert o craticioara cu apa; cand a clocotit, am stins focul si am pus in apa rosiile intregi; le-am lasat sa stea vreo 5 minute, apoi le-am scos din apa, le-am jupuit pielea si le-am taiat cubulete
– am curatat ceapa si am tocat-o marunt
– am curatat puiul si l-am tocat cuburi marisoare
– am pus uleiul la incins intr-o cratita; am adaugat ceapa si am rumenit-o la foc mic; dupa vreo 2-3 minute am adaugat bucatile de pui si le-am lasat sa se imprieteneasca cu ceapa pentru vreo 5 minute; apoi am adaugat mazarea si zaharul si le-am lasat pe foc alte 5 minute
– apoi a venit randul rosiilor sa fie adaugate la mancare; am acoperit apoi cratita si am lasat mancarea sa se faca la foc mic pentru o jumatate de ora (am amestecat din cand in cand in ea, ca sa nu se prinda)

SERVIRE:
Revin la dilema de ieri: eu am mancat friganele la mancarea de mazare, dar am fost singura de la masa care a optat pentru aceasta combinatie. Restul mancaciosilor au ales sa manance mazarea cu paine integrala. Si salata de rosii🙂

 
4 Comments

Posted by on May 25, 2012 in mancare cu sos, pui

 

Tags:

4 responses to “mancare de mazare

  1. Olguta

    May 25, 2012 at 14:07

    Ce pofta mi-ai facut! In copilarie imi facea bunica mea mazare cu friganele… Era sarbatoare pentru mine, pentru ca eram un copil foarte mofturos si nu prea imi placea nimic. Ea nu punea carne – tocmai pentru ca eram eu mofturoasa si refuzam sa mananc. :))

     
    • nesofisticat

      May 25, 2012 at 14:11

      Hai ca incep sa ma simt mai bine. Nu-mi venea sa cred ca nimeni in afara de mine n-a mai mancat friganele cu mancare de mazare.

       
      • Olguta

        May 25, 2012 at 14:25

        Cine nu a mancat, nu stie ce-a pierdut…

         
      • nesofisticat

        May 25, 2012 at 15:23

        norocul nostru – ramane mai mult pentru noi :))

         

Leave a Reply

 
