RSS

ciorba cu picioare de porc

01 Jun

M-am tot gandit daca sa va povestesc despre aceasta reteta sau nu. Cum s-ar zice, este my guilty pleasure. Cand am facut ciorba aceasta, cam toata lumea a strambat din nas – celor mai mari le aducea aminte de cozile si lipsurile de pe vremea lui Ceausescu, iar celor mai mici pur si simplu li se parea ciudata o ciorba care are ca ingredient picioare de porc. Pentru mine insa, reprezinta un gust al copilariei. Bunica imi facea aceasta ciorba, iar eu am reusit sa reeditez acest gust :)

PRET: 10 lei

INGREDIENTE:
- 1 kg. picioare de porc (cam 2 bucati)
- 1 ceapa
- 2 morcovi
- 2 cartofi
- 1 telina mica
- 1 ardei kapia rosu
- 1 ardei kapia verde
- 1 radacina de pastarnac
- 4 rosii
- 1 litru de bors (am folosit bors facut in casa)
- leustean
- 5 linguri de ulei

MOD DE PREPARARE:
- am pus picioarele de porc in oala sub presiune cu apa putina (cat sa le acopere); le-am fiert o ora
- am curatat legumele, le-am spalat si le-am taiat cubulete mici
- am incins uleiul intr-o oala; am inceput prin a cali ceapa; dupa cateva minute, am adaugat morcovii, pastarnacul si telina; cand au inceput sa se inmoaie, am adaugat ardeii; spre final, a venit randul cartofilor; dupa vreo 5 minute, am adaugat putina apa, cat sa le acopere
- intre timp, am terminat de fiert carnea; am strecurat supa si am adaugat-o la legumele care fierbeau; am lasat carnea sa se racoreasca, apoi am desfacut-o de pe oase si am pus-o la pastrare intr-un castronel
- am adaugat rosiile la ciorba si am lasat pe foc pana ce legumele erau aproape fierte; atunci am pus borsul peste ele si am continuat sa fierb pana s-au inmuiat bine legumele
- am tocat leusteanul marunt si l-am adaugat in ciorba
- asa cum povesteam la inceput, au fost si sceptici, asa ca nu am adaugat carnea in ciorba; am lasat-o separat, iar cei care doreau si-au pus in farfurie

 
Leave a comment

Posted by on June 1, 2012 in ciorba

 

Tags: , ,

Leave a Reply

 
