RSS

pandispan cu caise

10 Jun

Tot din ciclul retetelor de vara este si aceasta reteta, pe care am invatat-o de la bunica. Imi place foarte mult combinatia intre blatul de pandispan si aroma pe care o dau caisele. In plus, este si simplu de pregatit🙂

PRET: 10 lei

INGREDIENTE:
– 15 caise
– 6 oua
– 6 linguri de zahar
– 6 linguri de faina
– 2 fiole de esenta de vanilie (de la Dr. Oetker, o course)

MOD DE PREPARARE:
– am facut focul la cuptor si am pus hartie de copt intr-o tava
– am spalat caisele si le-am taiat in jumatate, scotandu-le si samburii in felul acesta🙂
– am separat galbenusul de albus; am batut albusul spuma tare; am adaugat zaharul si am amestecat pana s-a intarit spuma la loc; am incorporat esenta de vanilie si galbenusurile; am adaugat apoi faina si am amestecat pana am obtinut o compozitie omogena
– am turnat coca in tava; am nivelat-o cu ajutorul unei spatule; am tavalit caisele prin putina faina (altfel, cand le pui in tava, se duc la fund) si le-am aliniat frumos pe aluat
– am copt prajitura pentru 25 de minute la foc mediu (pentru orice siguranta, faceti testul cu scobitoarea)
– am scos prajitura din cuptor, am pudat-o cu zahar si am taiat-o in patratele, avand grija sa am cate o jumatate de caisa in fiecare patratel

 
10 Comments

Posted by on June 10, 2012 in prajituri

 

Tags: ,

10 responses to “pandispan cu caise

  1. Olguta

    June 12, 2012 at 13:12

    Ai folosit si galbenusurile de ou?

     
    • nesofisticat

      June 12, 2012 at 13:49

      Oops… Am uitat sa scriu asta in reteta… Modific acum. Gracias!

       
  2. Olguta

    June 13, 2012 at 12:40

    As vrea si eu sa fac in weekend. Anul asta am o preferinta pronuntata pentru caise.🙂 Iar prajitura ta arata super.

     
    • nesofisticat

      June 13, 2012 at 12:48

      Iti doresc sa gasesti caise bune. Cele pe care le-am folosit eu au fost cam acre😦

       
  3. Olguta

    June 13, 2012 at 12:50

    Merci! Am luat ultima oara de pe strada. Era o fata care vindea diverse si mi-am luat inima in dinti si-am cumparat de la ea. Nu au fost extrem de dulci, insa eu prefer fructele abia coapte, spre crude. Imi dau seama totusi ca pentru prajitura trebuie sa fie dulci. Poate la Obor… il trimit pe Laur.🙂

     
    • nesofisticat

      June 13, 2012 at 12:53

      A fost interesant si contrastul care a rezultat din dulcele pandispanului si acreala caiselor. Totusi, am decis sa pun cate un varf de lingurita de zahar in fiecare caisa dupa ce am scos prajitura din cuptor

       
  4. Olguta

    June 13, 2012 at 13:08

    Sau un strop de miere…🙂 Yummm!!!

     
    • nesofisticat

      June 13, 2012 at 13:12

      Si mai bine cu miere, doar ca eu n-am mai avut

       
  5. miha goro

    June 24, 2012 at 14:20

    ca un hint, eu folosesc si ulei atunci cand frec galbenusurile. si toata compozitia am grija sa o amestec de jos in sus…sa ramana pufoasa la final!

     
    • nesofisticat

      June 24, 2012 at 14:31

      Thanks! Chiar aseara am incercat varianta propusa de tine, cu visine in loc de caise. Ne-a placut rezultatul🙂

       

Leave a Reply

 
