RSS

profiterol

24 Jun

Pentru prima oara-n viata mea am incercat sa fac gogosele de profiterol si am avut parte numai de surprize. Una dintre ele ar fi ca sunt mult mai usor de facut decat imi imaginam (din motive necunoscute mie, mi-era foarte teama sa incerc aceasta reteta). Practic, am senzatia ca n-ai unde sa gresesti. Din momentul in care ai obtinut gogoselele, limita este imaginatia ta. De aceasta data, le-am imprietenit intr-un castronel cu niste inghetata de vanilie si ganache.

PRET: 25 de lei

INGREDIENTE:
gogoselele
– 200 ml. apa
– 1 praf de sare
– 125 gr. faina
– 120 ml. ulei
– 5 oua

ganache
— 250 ml. smantana pentru frisca
— 100 gr. ciocolata cu lapte
— 100 gr. ciocolanta neagra
— 3 linguri lichior de cirese amare

— inghetata de vanilie

MOD DE PREPARARE:
– am pus la fiert apa cu uleiul si praful de sare; cand a dat in clocot, am stins focul si am adaugat faina; am amestecat pana am obtinut o compozitie omogena
– am incorporat pe rand ouale in compozitia de apa cu faina
– am pus coca obtinuta intr-un poche, cu ajutorul caruia am asezat intr-o tava, pe hartie de copt, guguloaie de dimensiunea unei nuci
– am copt gogoselele de profiterol la foc mediu, in cuptorul preincalzit; regula este ca in primele 20 de minute sa nu deschizi cuptorul deloc (in caz contrar, se dezumfla gogoselele); dupa 20 de minute, verifici daca s-au copt; ale mele nu erau inca gata, asa ca le-am mai lasat inca vreo 15 minute
– pentru ganache, am pus smantana pentru frisca la incalzit; cand a atins punctul de fierbere am luat-o de pe foc si am turnat-o peste bucatile de ciocolata
– ciocolata s-a topit de la caldura smantanii si am amestecat compozitia pana a rezultat un sos foarte gustos

SERVIRE:
Am pus intr-un castronel cateva gogosele de profiterol, cateva cupe de inghetata de vanilie si am adaugat ganache din belsug. It was delicious!

 
4 Comments

Posted by on June 24, 2012 in prajituri

 

Tags: ,

4 responses to “profiterol

  1. Andreea Radu

    June 24, 2012 at 16:27

    I`m sure it was. Si sa stii ca mi-ai dat curaj sa incerc si eu, daca ai spus ca nu e atat de complicat. Mi-e cam teama de etapa de copt, fiindca eu am un cuptor cam dubios, care nu prea se pricepe la lucruri delicate. Daca nu ies, vin inapoi pe la tine, sa ma plang.😛 Wish me luck!

     
    • nesofisticat

      June 24, 2012 at 22:04

      Iti tin pumnii sa n-ai parte de surprize neplacute. In caz ca te consoleaza cu ceva, sa stii ca nici cuptorul meu nu-i prea grozav…

       
  2. Olguta

    June 25, 2012 at 12:35

    Ce bine arata! Nici eu nu m-as fi incumetat sa incerc, sincer. Ecler stii sa faci??

    PS: Am uitat sa iti trimit vasele! Am plecat in fuga azi-dimineata si am uitat complet. Oricum, sa stii ca sunt goale… au mancat si ai mei ieri, am mancat si noi… Excelent! Ah, si inca ceva: ce ai pus pe deasupra brioselor cu visine? Aveau un strat spumos si parfumat… ce era?

     
    • nesofisticat

      June 25, 2012 at 12:41

      Ecler n-am facut niciodata pana acum. E acelasi aluat ca la profiterol, doar ca-l faci lunguiet, nu guguloaie. E pe lista mea de retete pe care intentionez sa le testez.

      Nu-i problema cu vasele, mi le trimiti tu🙂

      N-am pus nimic pe briose. Doar am facut aluatul, am pus 2 visine deasupra si am pus la copt – vine si reteta pe blog duminica

       

Leave a Reply

 
