RSS

busuioc congelat

29 Jun

Vara e tare frumos, ca ai la dispozitie tot felul de bunatati proaspete, de la legume, la plante aromate. Pentru a te bucura si iarna de aroma lor, e bine sa te ocupi din timp si sa-ti faci provizii. Prima provizie pe anul acesta a fost niste busuioc. Imi place foarte mult aroma acestei plante, asa ca am decis sa o pun la pastrare pentru la iarna!

PRET: 5 lei

INGREDIENTE:
– 1 legatura mare de busuioc
– 5 linguri de ulei

MOD DE PREPARARE:
– am rupt frunzele de busuioc de pe cracute; le-am spalat si le-am uscat pe un prosop de bucatarie (sau puteti sa folositi un salad spinner, daca aveti)
– am pus frunzele in robot; am turnat uleiul deasupra; am maruntit bine frunzele in robot
– am pus busuiocul intr-o cutiuta pe care-am depozitat-o in congelator

 
5 Comments

Posted by on June 29, 2012 in conserve

 

Tags: ,

5 responses to “busuioc congelat

  1. Olguta

    June 29, 2012 at 12:49

    Ioana, dar daca as pune frunzele pur si simplu maruntite (fara ulei) in pungute de plastic, la congelator, crezi ca si-ar pierde din aroma? Noi nu am incercat niciodata sa pastram verdeturi congelate… in schimb, cumparam cat ne trebuie si uscam ierburile, apoi le folosim uscate. Ma gandesc totusi ca intr-o salata, in mijlocul iernii, ar fi super bun niste busuioc verde, proaspat.
    Am vazut o idee asemanatoare pe Pinterest: in sticla de plastic de jumatate, cu gura mai larga, era pusa ceapa verde tocata, la congelator. Si de cate ori avea persoana respectiva nevoie, turna bucatele de ceapa din sticla. Ingenios, nu?🙂

     
    • nesofisticat

      June 29, 2012 at 12:52

      Din cate am citit eu, daca pui nu pui ulei, frunzele de busuioc se innegresc si ajung sa arate really desgusting. Se pare ca uleiul are menirea de a le pastra culoarea si aroma. Ideal ar fi sa folosesti ulei de masline, dar eu n-am avut la indemana cand am pregatit busuiocul.

       
  2. Olguta

    June 29, 2012 at 13:02

    Aha. Makes sense. Asa patesc daca le las in frigider pentru mult timp. Daca le pun direct la uscat, nu se innegresc. E adevarat ca se inchid la culoare, dar arata totusi ok. O sa incerc. Cine stie ce pofte ma apuca la iarna?!

     
    • nesofisticat

      June 29, 2012 at 13:05

      La uscat n-am pus niciodata. Recunosc, am fost lenesa… Uscate le cumpar si de la magazin, nu?

       
  3. Olguta

    June 29, 2012 at 13:30

    Da, asa e. Mie personal mi se pare ca busuiocul uscat de noi are aroma mai intensa, insa nu si-o pastreaza mai mult de cateva luni. Nu stiu daca e cu adevarat asa, dar mie asa mi se pare…

     

Leave a Reply

 
